Wednesday 17 August 2022

Prayers for sustenance رزق کے لیے دعائیں

 بِسۡمِ اللهِ الرَّحۡمٰنِ الرَّحِيۡمِ


the best prayer for blessings in sustenance,wazifa for rizq,wazifa for money,powerful wazifa for money,morning prayer,daily praying for muslim,wazifa for treasures from unseen,wazifa for allah unseen treasures,prayer of increasing wealth,powerful wazifa for urgent money in 1 day,emotional powerful dua for a good ending on laylatul qadr,دعائے صبح,دعائے صباح,wazifa for unseen,dua for maghfirat,dua for unseen help,dua for good ending


  •  وَارۡزُقۡنَا وَاَنۡتَ خَيۡرُ الرّٰزِقِيۡنَ‏ 

 ہم کو رزق دے اور تو بہترین رازق ہے" ﴿۱۱۴﴾ 

And provide for us, and You are the best of providers. 

المائدة: 114


  • اَللّٰهُمَّ اِنِّیْ أَسْأَلُكَ عِلْمًا نَافِعًا وَرِزْقًا طَیِّبًا وَعَمَلًا مُتَقَبَّلًا

اے الله! بے شک میں تجھ سے نفع بخش علم، طیب رزق اور قبولیت والے عمل کا سوال کرتا ہوں۔

O Allah, I ask You for knowledge that is of benefit, a good provision, and deeds that will be accepted. 

 سنن ابن ماجة: 925


  • اَللّٰهُمَّ اِنِّیْ أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ وَرَحْمَتِكَ فَاِنَّهُ لَا یَمْلِكُهَا اِلَّا اَنْتَ

اے الله! بے شک میں تجھ سے تیرے فضل اور تیری رحمت کا سوال کرتا ہوں ،پس بے شک تیرے سوا اس کا کوئی مالک نہیں۔

O Allah, I ask You of Your favour and Your mercy, for none owns it except You. 

  114/1صحيح الجامع


  • اَللّٰهُمَّ اغْفِرْلِیْ ذَنْبِیْ، وَوَسِّعْ لِیْ فِیْ دَارِیْ، وَبَارِکْ لِیْ فِیْ رِزْقِیْ

اے الله! میرے لیے میرے گناہ معاف کر دے، میرے لیے میرے گھر میں وسعت پیدا کردے اور میرے لیے میرے رزق میں برکت دے۔
‘O Allah, forgive me my sin, and expand for me my abode, and bless for me that which You have provided me. 

Jami` at-Tirmidhi 3500




  • اَللّٰهُمَّ اکْفِنِیْ بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَأَغْنِنِیْ بِفَضْلِكِ عَمَّنْ سِوَاكَ

اے الله! اپنے حلال کے ذریعے حرام سے میری کفایت فرما اور اپنی مہربانی سے مجھے اپنے علاوہ ہر ایک سے بے نیاز فرما دے۔

O Allah! Grant me enough of what You make lawful so that I may dispense with what You make unlawful, and enable me by Your Grace to dispense with all but You 

Riyad as-Salihin 1486


  • اَللّٰهُمَّ اغْفِرْلِیْ وَارْحَمْنِیْ وَعَافِنِیْ وَارْزُقْنِیْ

 اے الله مجھے معاف فرما، مجھ پر رحم فرما ،مجھے عافیت دے اور مجھے رزق عطا فرما ۔

O Allah forgive me, and have mercy on me and guide me and give me good health and provide for me.

{صحیح مسلم: 7026}


  • اَللّٰهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ كُلُّهُ اَللّٰهُمَّ لَا قَابِضَ لِمَا بَسَطْتَ وَلَا مُقَرِّبَ لِمَا بَاعَدْتَ وَلَا مُبَاعِدَ لِمَا قَرَّبْتَ وَلَا مُعْطِیَ لِمَا مَنَعْتَ وَلَا مَانِعَ لِمَا أَعْطَیْتَ اَللّٰهُمَّ ابْسُطْ عَلَیْنَا مِنْ بَرَكَاتِكَ وَرَحْمَتِكَ وَفَضْلِكَ وَرِزْقِكَ اَللّٰهُمَّ اِنِّیْ أَسْأَلُكَ النَّعِیْمَ الْمُقِیْمَ الَّذِیْ لَا یَحُوْلُ وَلَا یَزُوْلُ اَللّٰهُمَّ اِنِّیْ أَسْأَلُكَ النَّعِیْمَ یَوْمَ الْعَیْلَةِ وَالْأَمْنَ یَوْمَ الْحَرْبِ اَللّٰهُمَّ عَائِذًا بِكَ مِنْ سُوْئٍ مَا اَعْطَیْتَنَا وَشَرِّ مَا مَنَعْتَ مِنَّا

اے الله! تیرے ہی لیے ہر قسم کی تعریف ہے، اے الله! جو تو پھیلا دے اسے کوئی سمیٹنے والا نہیں، جو تو دور کر دے تو کوئی اسے نزدیک کرنے والا نہیں، جسے تو نزدیک کردے تو اسے کوئی دور کرنے والا نہیں، جس سے تو روکے اسے کوئی دینے والا نہیں، اور جسے تو دے اس کو کوئی روکنے والا نہیں۔ اے الله! ہم پر اپنی برکات، اپنی رحمت، اپنے فضل اوراپنے رزق کو پھیلا دے۔ اے الله !بے شک میں تجھ سے ایسی نعمتیں مانگتا ہوں جو ہمیشہ قائم رہیں نہ (تیری اطاعت میں ) حائل ہوں اور نہ زائل ہوں۔ اے الله! بے شک میں تجھ سے تنگی کے دن کی نعمت اور جنگ کے دن کے امن کا سوال کرتا ہوں۔ اے الله! تیری پناہ میں آتا ہوں اس چیز کی برائی سے جو تو نے ہمیں عطا کی اور اس چیز کے شر سے جو تو نے ہم سے روک لی۔

O Allah, all praise is due to You. O Allah, none can contract what You expand nor bring near what you put far away. None can put far away what You bring near. None can give what You withhold nor withhold what You give. O Allah, expand to us some of Your blessings, mercy and favour and give us provision! O Allah, I ask You for the abiding blessing which is neither changed nor removed. O Allah, I ask You for blessing on the Day of Utter Poverty and security on the Day of Fear. O Allah, I seek refugewith You from the evil of what You give us, and the  us evil of what You prevented from us.

{699/صحیح الادب المفرد541}




No comments:

Post a Comment

test 2